Uneori pe seară, oftez

Sunt acele seri în care nu mă cufund în nicio formă prefăcută a uitării. Atunci cred că sufletul ține morțiș să se elibereze.Expiră non-viața viselor netrăite ca într-o difuzie cu aerul omenesc, negativ. Uneori pe seară, oftez.

Suprasolicitat de oxigenul rămas fără flăcări, sufletul își dansează pe degete scrumul din pilitură de perle din scoici și-l risipește prin nările complice. Arunc ultimele dâre de krypton din mine în jocul rece și spiralic al curentului nesfârșit, ce-mi mângâie câteodată obrazul. Și-arunc și dorul vremii în care mi-erai kryptonită. Nu e un oftat teatral sau exasperant ca al pesimiștilor cu normă-ntreagă, intrat ca un tic în caracterul meu coleric sedat (deși, pe viitor, nu s-ar exclude) și nici un vaiet stins și fără speranță de sinucigaș ce își ratează ultimul pretext de a trăi. De fapt, e chiar liniștitor.Și are o tentă așa…eterică, poate cosmică. Da, da, cosmică. Fiindcă e un amestesc de timpuri și sentiment. Reprodus în stil onomatopeic (spus ,,onomatopeic” cu mai multă sau mai puțină ironie) ar suna cam:,,Hoummm”. Amalgamul de litere ,,cosmice” s-ar traduce (cu erorile de rigoare) :,,ACUM, când refuz dureros să mă gândesc la TRECUT, sceptic și temător sunt curios ce VA FI.”Cele trei timpuri mă sorb în ele și mă veșnicesc în acea frântură de secundă ca într-o revelație dulceagă a morții. Evident, predispusă uitării în pas cu viața.

Sunt și momente în care am impresia că rolurile s-ar schimba. De parcă nu eu mi-aș vântura balastul în aerul din jur, ci oboseala (și dorul, și speranța moartă, și grija, și visul…până și visul) m-ar evacua pe o aripă a respirației afară din propriul trup. Un exil atemporal și anulat la distanță de o secundă. 

Când obosesc, în infinitul dintre două clipiri, un vis șchiop sau atomii unui suflet incinerat fac dragoste cu praful de stele din aer și se pierd în vuietul imperceptibil al lumii. 

Uneori pe seară, oftez.

 

 

Photo by Mentiradeloro Esther Cuesta 

Lasă un răspuns

