N-ai vrea să-mi împrumuți retinele tale?

Încotro privești?

N-ai vrea să-mi împrumuți retinele tale? Sunt gata să învăț să-ți înot prin noaptea din iriși, pot să mă și înec, să mă zbat, să mă sting… Îngerii izgoniți din ochii tăi încep să-mpingă lumea la nebunii capitale, toxice pentru inimi. Și tu nu știi.

Hai să împărțim lumina. După ce ți se reflectă pe retine, trimite-o cu tot cu noapte spre mine.  Cu riscul de a orbi, sunt gata să privesc prin razele tocite, doar doar s-o oglindi în ochii mei lumea ta. Nu-mi împrumuți, doar pentru un minut,ochii tăi? Simt o ciudată sete de alte lumi, de parcă universul mi s-ar strâmta și ceața mi-ar măcina fiecare fâșie de lumină. Aș vrea să văd ce vezi tu. Să gândesc cum gândești tu. Și să iubesc ca tine.

 Mă gândesc să alunec în acel vid de lumi în care privești uneori pierdut, și-apoi să mă agăț de raze și să zbor, să cobor undeva între ochii tăi, și tu să nu mă vezi. Să mă fac una cu lumina și să…Sau poate cu noaptea. Îți place noaptea. Aș fi întuneric pur și ți-aș dansa pe gene fără să știi, m-aș juca de-a v-ați ascunselea cu pupilele tale dilatate și ți-aș închide pleoapele lent. Aș fi chiar acolo, pe vârful nasului, și mereu mai departe, mai departe…

E așa ciudată noaptea polară din ochii tăi. Ori lumea mea atinge noi granițe ale beznei, încât întunericul tău ajunge s-o lumineze, ori poate , lumina din mine se sugrumă singură. Cerșește moartea.  Tot visează de ceva timp la un big bang între ea și noaptea ta, să se dezintegreze lent una în alta și în urma lor să rămână niște scântei de umbre. Și o nouă galaxie. Uite-mi lumina cum se autoflagelează, își încețoșează și șterge orizonturile din pupile,  în contrast cu tine. 

Dar tu privești în gol. Și lumina mea se stinge ca o umbră în apropierea beznei tale neatinse. Ne jonglăm cu priviri și niciodată nu reușim să creem o nouă Cale Lactee.

Voi privi spre lună la noapte. Căci doar luna înțelege setea din ochii mei. E un perpetuum mobile de lumină într-o prăpastie a nopții.  Ca mine când îți caut privirea.

Lasă un răspuns

