Îmi caut buncăr de scris poezie

Îmi caut buncăr de scris poezie. Olx credea că-mi bat joc de el când am dat Search. Aici la 2 e frumos, lumea nu e zgomotoasă și mai devreme puseseră jazz. Mi-am luat atitudinea de doamnă și o pizza la reducere. Îmi place chelnerița blondă, mi-a făcut ziua mai fresh, dă-mi și mie din energia ta, babe. 

Am o lampă cu abat-jour deasupra și am chef să ascult l’Aquoiboniste. E unul dintre localurile la geamul cărora stau porumbei, și când nu-s, îi vezi vis a vis, făcând zbor sincron deasupra bibliotecii. Și e una din zilele alea în care n-am chef de oameni. La câteva mese mai încolo, doi tipi povestesc aprins ceva. Cel în cămașă-n dungi are stilul ăla exasperant de a rânji și holba în jur când vorbește. Ai impresia că tu ești subiectul, deși poți să juri că nu. Noroc că am prins loc la geam. Îmi ascund privirea printre nori albicioși și antene parabolice. Orașul e pustiu. Mai monoton ca niciodată. Vreau să scriu și n-am despre ce, deși mă intrigă liniștea asta letargică și cerul înnorat, care numai pace nu exprimă.

Cred că mi-am găsit buncăr de scris poezie.Cum ar fi să vin aici în fiecare miercuri? Să învăț prețurile la cafea și să dau nume porumbeilor. Mi-aș alege un playlist cu jazz și aș întreba angajații cum e viața de chelner la etajul 2. M-aș uita vreo două ore pe un scaun și m-aș holba la oamenii de pe stradă. Până acum nimeni nu și-a ridicat privirea. Când trec cunoscuți, surâd cinic. Și aș sta doar la a treia masă de la geam. Poate cu timpul voi avea să aflu că cineva mai vine aici miercuri de miercuri, și ne-am juca misterios de-a ocheadele. 

O să-mi exersez mersul pe tocuri și atitudinea de lady, și-mi voi transforma ochii în lanser. Am o sete nebună să văd prin ei. Vreau să știu ce simte fata de la masa de dincolo care sărută cu ochii deschiși, de ce fumează singur rockerul din colț și de ce e așa molipsitoare chelnerița blondă. 

Fac pe artista sub lampa care pâlpâie și lumea-și urmează marșul monoton. Porumbeii zboară. Miroase a caimac. Un cerșetor fumează pe trotuarul de vis a vis. Și eu scriu, și visez și scriu, și visez.

Da, mi-am găsit buncăr pentru poezie.

8 comments on “Îmi caut buncăr de scris poezie

  1. în general, jazz-ul și poezia merg foarte bine… dar nu la cafea. mai știi tu vreun loc în care să se servească poezie, jazz și votcă rece, în pahare vechi, pe mese de lemn brut și scaune interbelice? boem…

    Apreciază

Lasă un răspuns

