STOC LIMITAT LA IUBIRE

Mâncare, apă, îmbrăcăminte,acoperiș, bocanci. Și iubire. Cea din urmă s-a instalat ușor ușor în noi, subtil, fără să bată la ușă sau să calce apăsat pragul- n-am sesizat-o. Ne-am mulat după formele ei neregulate până am devenit una. O nevoie fiziologică clară, care ne păstrează respirația vie, cum e lumina pentru flori, aș putea spune.

Iubirea, ca și lipsa ei, naște și ucide. Se caută iubire. Se cerșește iubire. E drogul esențial al omenirii. Ne tot îmbătăm cu halucinațiile ei, unii rar, la prima vedere, alții în fiecare noapte când închid ochii singuri, pe aceași pernă. E una dintre puținele plăceri permise ale lumii. Și nu ne putem lipsi de ea, ne-ar molipsi o apatie cronică, fața ni s-ar schimonosi în cel mai barbar mod posibil din vina grimaselor continue,am sfâșia cu privirea, am urla, am distruge, și fiecare individ ar fi sleit de lupta zilnică cu oamenii-ziduri din fața lui. În schimb, nu ar mai fi războaie. N-am avea pentru ce să luptăm, nu ne-ar păsa de pământ, de mame, de frați. Războiul e pace, ignoranța e putere, ca să-l citez pe Orwell. De fapt, trăind într-un continuu război cu noi înșine și cu primul ins care ne iese în față, n-am ști ce înseamnă pace sau luptă. Nici iubire.

Dar asta nu se va întâmpla, iubirea a ajuns o parte din definiția noastră, intrând osmotic în esența oamenilor ca oricare alt lucru care le stimulează zâmbetul egoist. Suntem avari de iubire.Lacomi, vrem să fie a noastră, numai a noastră, cât mai multă,din ce în ce mai multă iubire, toată, toată! Să simțim întreaga dragoste a lumii cum ne aleargă prin vene, să ne amețească în fuga  veninoasă și să ne-mbete cu plăcerea ei hedonistă.

Cererea de  piață crește continuu. Și agenții de vânzări își râd în barbă. Vând iubire! Iubire la reducere! Iubire de cea mai bună calitate! Veniți și cumpărați iubire! Stoc limitat!  Și oamenii se calcă în picioare printre rafturi. Unii prind iubire ieftină, iubire ca rație în vremea comunistă, pentru turmă, să supraviețuiască. Cei înstăriți- iubire de colecție. Se împrăștie cataloage cu noile mărci, se dau mostre care te traversează pe loc din creștet în călcâie, te furnică, te înmoaie. Milioane după milioane se investesc în marketing: cărți, filme, muzică, speakeri, nunți de aur. Final fericit după final fericit, mereu doar final fericit. Iubiți-vă, merită să iubiți! Nimic nu contează când iubești! La iubire se rezumă totul! Dacă nu iubești, ești ca și mort.  Și sunt un client fidel, ca și tine.

Iubesc multe lucruri, uneori iubesc totul, alteori mă iubesc doar pe mine. Dar cel mai mult iubesc să iubesc. Am portofelul plin de bonuri cu iubire, de oferte, de pliante și mostre. Însă mă frământă insistent o întrebare: dacă într-o zi, stocurile s-ar epuiza, ce-am face? Cum am supraviețui? Mă gândesc că am începe să cultivăm iubire.  N-am mai merge după ea la supermarket, gata cu iubirea crescută în chimicale și stres. Am avea grijă de iubirea noastră de când ar prinde rădăcini. Nu ne-am lua ochii de la ea. I-am privi primii muguri, primele flori, primele fructe. Iubirea ar crește odată cu noi. Dar mai presus de toate, n-ar mai conta banii, pilele, frumusețea, șantajul. N-ar mai exista iubire ieftină sau iubire de colecție. Agentul de vânzări nu ți-ar mai da țeapă. Doar de tine va ține soarta propriei iubiri.

Încercați, măcar pentru o vreme, să nu mai vindeți sau să cumpărați dragoste de proastă calitate. Folosiți-vă inima.Acolo, în adâncul ei, începeți să cultivați iubire.

 

12 comments on “STOC LIMITAT LA IUBIRE

  1. Se spune ca un copilas care provenea dintr-o familie in care era numai cearta si atmosfera tensionata s-a dus la un magazin , a intins o moneda vanzatoarei si a spus”dati – mi de 5 lei iubire”. Vanzatoarea,surprinsa de cererea copilului nu a stiut cum sa reactioneze. Tu ce-ai fi facut in locul vanzatoarei?

    Apreciază

  2. Superb ! „…începeti sa cultivati iubire.”
    Pîna la a începe cultivarea iubirii,trebuie mai întîi sa ne procuram „samîntza buna”,apoi este necesar un „pamânt bun”,pe urma „ploaie,si intemperii”,”lumina si caldura”,apoi,va începe „germinarea”,cresterea,dezvoltarea,maturizarea,si în final,dupa toate aceste procese evolutive,secerisul va evalua „roadele”.:)

    Apreciat de 1 persoană

      • Poate. Depinde de perceptia fiecaruia.Dragostea are o infinitate de aspecte,si nu sta în cuvinte elevate,ci se experimenteaza,se traieste zi de zi,iar aceasta înseamna renuntare la SINE,un sacrificiu zilnic,pentru „aproapele”,ceea ce deocamdata,nu se prea vede în sistemul actual al omenirii .
        Adevarata,autentica dragoste,este neconditionata,sacrificatoare,as putea spune metaforic”sinucigase”oferind tot ce ai primit în aceasta lume,Celui ce ti lea dat spre „administrare temporara”,inclusiv viata ,daca ti-ar cere-o.(Parere personala)
        Doar prin Fiul omului ,Hristos,putem întelege IUBIREA DESAVÂRSITA.

        „Cine zice ca ramâne în EL trebuie sa traiasca si el cum a trait ISUS.”
        Oare cât de „simplu” este sa traim asemeni LUI …?!

        Apreciază

Lasă un răspuns

