Oamenii sunt fluturi | A.M.

Noi, ca și fluturii, suntem aidoma petalelor în vânt, petale de flori care nu se închid noaptea și care nu se ofilesc când soarele se ascunde după nori, suntem petale care deși rătăcim prin lume pe coama brizelor, știm să batem din propriile aripi. Suntem petale care au învățat să zboare. Și zburăm. O facem de atâta vreme încât am uitat din ce floare am căzut, din ce grădină, din ce timp . Tot ce avem e drumul nostru deformat, cu suișuri și coborâșuri, cu apogeuri și popasuri. Odată, o alizee m-a înălțat atât de sus că am atins un nor. Simțeam că nicio petală nu e la fel ca mine, că am făcut imposibilul și că ăștia erau munții pe care trebuia să-i mut prin credința mea. Altădată, acalmia din aer mi-a furat bidiviul, și am rămas ore în șir pe pământul uscat și fierbinte de iulie. Dar apoi mi-am reluat călătoria.

Noi, ca și fluturii, suntem diferiți, dar niciunul mai frumos ca altul. Fluturi obișnuiți, fluturi pe cale de dispariție sau fluturi din aceia de se nasc o dată la un veac… Dar toți suntem fluturi, nimic altceva.

Vara, din coconul nostru cald și liniștit, scoatem ușor mai întâi o antenă, apoi o aripă, până ne vedem într-o lume imensă, ciudată și incertă. Fără să întrebăm, fără să exersăm, începem să dăm din aripile pe care atât le-am așteptat. Nu avem temeri sau emoții, deși niciodată nu am mai zburat până atunci. Ți-amintești prima ta batere din aripi, acel fâlfâit încărcat cu magie care ți-a confirmat realitatea neverosimilă de atunci?

Suntem curioși. Vrem să știm cum miroase fiecare floare, unde duce fiecare adiere, care grădină e mai frumoasă…și ne trezim că vrem să zburăm în trei direcții diferite. Dar totuși stăm pe loc. Și atunci realizăm că nu putem face asta, că viața nu e făcută să stai pe loc, e scurtă și mai sunt atâtea lucruri pe care încă nu le-ai încercat. Atunci zbori, și cum necum, ajungi să vezi miroși toate acele flori, să te plimbi de pe zefir pe zefir și să vezi fiecare grădină. Nici tu nu știi cum reușești.

Prin minte plutesc mii de întrebări, unele fără sens, altele fără rost, așa inconștient, căci natura noastră n-ar fi completă fără ele, dar de-ar fi să le dăm fiecăreia șansa la afirmare, efemeritatea ne-ar străpunge prematur. Fiindcă unii fluturi nu trăiesc mai mult de o zi. Ca și noi. Din longevitatea unei întregi vieți, lor le e acordată o zi, și acea zi e o viață întreagă. Așa cum nouă, din infinitatea eternității în care ne scăldăm, ni se cuvine un număr de decenii. Aproape nimic. Fluturii, în acea zi, în acea viață, văd întreaga lume. Nu se opresc o clipă. De ce-ar face-o? Uneori mă gândesc dacă ei știu că vor muri…Cel mai probabil nu. Și totuși își trăiesc așa intens clipele, fără nicio certitudine, s-or cred în vreo călătorie și nu vor să rateze nimic. Dacă ar știi că vor pieri, oare ce-ar face? Și-ar grăbi zborul ca să se bucure cât mai mult de viață sau…?

La lăsarea întunericului, se sting, savurând până și ultimul moment. Închid ochii obosiți și împăcați, au avut o zi frumoasă. Au avut o viață frumoasă.

Și oamenii sunt fluturi. E adevărat, o altă specie, de grad îndepărtat, care și-a uitat virtuțiile primordiale și uită să-și trăiască clipa, deși nu e nimic mai real și cert decât asta.

7 comments on “Oamenii sunt fluturi | A.M.

  1. Eu nu-ti mai spun cat esti geniala ca ti se urca la cap, poate 🙂
    toate simbolurile pe care le-ai adunat in acest text sunt foarte interesante. imi place contrastul acesta dintre om si fluture. Imi place aceasta meditatie a ta.
    totul este cizelat si are un sens. vorbesc de text..

    Apreciază

    • Cu siguranta mi se urca! Asta daca nu s-a intamplat deja, uups…
      Nu stiu de ce m-am gandit la fluturi, dar daca oamenii si-ar aminti din cand in cand sa fie ca ei, am trai intr-o continuua poezie 🙂 Si as vrea sa experimentez asta!
      Ma bucur ca ti-a placut textul!

      Apreciază

Lasă un răspuns

