Între două bătăi de inimă | A.M.

Mi te reneg din ce în ce mai des. Și odată cu acest lucru, mă uit strâmb la niște emoții pe care nu știu cum să mi le mai numesc. Cred că aș putea face o rutină din asta. Ca și cum în fiecare dimineață aș spune ,,Nu, e imposibil”, iar apoi seara tot cu gândul acolo să adorm. Dar nu duce nicăieri. Ce să faci, să te opui vântului sau să zbori cu el odată? Ori altfel se pune întrebarea, te poți opune vântului?

Îmi place, sau mai bine spus, mă amuză cum oamenii se cred dumnezei uneori și încearcă prin brațele lor să mărginească o putere de șapte sute de ori mai mare. Și încearcă, si încearcă, și încearcă…asemenea unor Sisifi cu jumătate de normă, uitând că undeva în trecut, înainte ori ba de Dumnezeu, ei cu mâna lor și-au scris destinul într-o condică din praf de stele.

Și dacă ar fi să fug, nu tot mă va găsi oare? Și dacă ar fi să fugi, n-ai să te întorci cum necum? Ca niște marionete în mâini de păpușari, ne-am intrat mult prea bine în rol, și suntem duo-ul ideal pentru scena asta, căci nu toți au talentul să o joace.

Sunt blocată între două bătăi de inimă, și mintea se tot joacă cu mine mințindu-mă că am puterea să aleg. De fapt, sunt întemnițată aici, legată de picioare cu un capilar ce duce spre liniile din palmă. Și aștept. Nu se știe ce, dar timpul mereu a fost cel mai bun răspuns. Poate aștept ca ritmul uneia dintre bătăi să crească și să mă asurzească, să mă acapareze întrutotul încât până și iluzia liberului arbitru să fie mutilată. Sau poate ca bătăile să mă prindă între ele și să mă facă una cu pământul, să nu știu dacă să mă apăr din stânga sau din dreapta, de parcă aș putea opune vreo rezistență cât de infimă. Ori, pur și simplu, probabil aștept ca Euridice pe vreun semizeu ce-ar rupe orice lanț. Și care are să-mi spună să nu cumva să privesc în spate.

Dar până atunci, sunt prinsă între două bătăi de inimă. Și aștept.

Lasă un răspuns

