Melancolii | A.M.

Pe file-ngălbenite, între coperte roase,

Sub maldăr de scrisori- eșecuri amoroase-,

Într-un roman idilic, uitat de-a fi citit

Domnește fericirea unui îndrăgostit…

Sub praful gri din pod, printre păienjeniș,

Pe unde în răstimpuri merg șoarecii furiș,

Nemuritoarea floare uitată într-o carte

Mai retrezește-n mine zâmbiri nevinovate.

M-am așezat tăcut la foc de șemineu,

Cu titlul pe genunchi, cu suflul stins și greu,

Călătorind prin basm, uitând a-l mai citi

Și resimțind trăiri ce-n veacuri n-or mai fi.

Ah, pagina-ndoită la colț în dreapta sus

Mai emana parfumul cel dulce și difuz

Peltalelor fragile de trandafir uscat

Pe care până astăzi în taină l-am păstrat.

Alene nostalgii îmi răvășesc prin suflet,

Văzându-ți iarăsi chipul, întreg numai un zâmbet

Și-acea suavă seară pierdută-n amintiri

În care tu, iubite, mi-ai dat un trandafir…

Cu ochii-ți cei adânci, privind a lui petale

Șoptit-ai că-i simbolul afecțiunii tale.

Eu mi te-am strâns în brațe, te-am sărutat cu foc,

Gândind că-ntreaga-mi viață e doar al sorții joc.

Azi roza e uscată, în cărți mucegăite,

Dar parc-aud hipnotic duioasele cuvinte,

Pe care ți le strig și eu de-atâta vreme

În triste-mi rătăciri- amarele poeme-

Nu poți tu, floare moartă cu iz nepieritor,

Cu roșu mat rubinic și spini mai în răspăr,

Să mi-l aduci în brațe măcar pentru un ceas

De te-aș uda mai des cu lacrime ca azi?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 comments on “Melancolii | A.M.

Lasă un răspuns

