Tristeți de aprilie |A.M.

Nu-i dulce nici dorul, mă injunghie o rană
Și glasul furtunii mă cheamă, mă cheamă
Asfaltu-i catafalc plouat de neguri reci
Și pasu-n inertie te trage sa nu-mi pleci,
E tristă azi lumea, ce trist e izlazul
Îmi spintecă amorul, iar ceasul…iar ceasul
Prin ritmul lui stins, efemer miocard,
Mă chinuie s-aștept, în noapte, și să rabd.
Și uite și corbii, și telegraful mort
Care își întinde trupul, soldat pentru potop,
Și dealul lugubru, tronând mortuar
Străvechile patimi, prin vremi, în zadar.
Dar azi nu e lanțul nesfârșitelor vieți
Nu-i cuvântul promis de ieri către veci
Și nici tu să te prind să nu poți să îmi pleci

Sunt eu, și pustiul, și ploile prea reci.

Lasă un răspuns

